onsdag den 10. oktober 2012

Jeg har afprøvet screencast-omatic. Det var en blandet oplevelse. Kursisterne (DSA) skulle læse et kort tekststykke, hvor de skulle sænke hastigheden når de talte. Det var meningen de skulle se om de kunne høre, hvor punktum skulle være for en efterfølgende diskussion af sætningsanalyse.
De syntes det var sjovt at høre sig selv. Så denne obeservation var faktisk brugbar. De mangler at høre sig selv noget mere! Der var da også en kursist der ville hjem og bruge det til sin udtale. Så det slet ikke sidste gang jeg bruger det!

Det viste sig så, at mine computer-evener ikke rækker langt nok fordi jeg vidste ikke, hvordan jeg gik ind i indstillinger for lyden på pc'en. Der var altså nogle lyd-problemer jeg ikke havde forudset komme. Øv!
Desuden skal computeren også opdateres med java som også tog tid.

Jeg glæder mig til at afprøve bloggen her efter efterårsferien. Så holdet har en base med tekstanalyse (teorianalyse/ analyser af eleverne/ diskusission af elementer i analyse/ fortolkningsarbejdet).

1 kommentar:

  1. Prøv at bruge det værktøj som hedder www.adgangforalle.dk hvis du skal have læst en tekst op. Måske kan kursisternes mobiler også bruges når de skal indtale og derefter høre sig selv

    SvarSlet