tirsdag den 9. oktober 2012

Et hurtigt forsøg med screencast-o-matic

 Prøvede lige at indtale lidt på screencast -o-matic for at afprøve, hvordan det fungerer, om man bare går ind og gør det.
Men det gør man jo ikke - uden at læse noget om det.
Fx blev jeg hele tiden forstyrret af noget, vi havde lavet på web 2-kurset første gang. Kan man kun lave et gratis forsøg, før man skal "go pro" og betale så og så mange bucks?

Jeg kunne tænke mig, at alle kursister under deres individuelle værklæsning indtaler et udsøgt afsnit og træner udtale og smuk oplæsning. Gerne med efterfølgende kommentar.
Hvor mange minutter har man i en optagelse?

Jeg har herunder blot prøvet at læse to afsnit op fra en novelle og ville efterfølgende give et mini-kursus i analyse af sprog og tone. Det er blot en prøve..
jeg er usikker på flere ting. Hvilke værktøjer, man med fordel kan benytte, hvordan man optager uden mikrofon, så lyden bliver ok, hvordan man bruger pegepind, om man kan gemme linkene i en lukket gruppe  etc..

Forsøg med En æggesnaps 2

1 kommentar:

  1. Du har, så vidt jeg ved,så mange forsøg du vil á max 15 minutter. Når du går ind på screencast-o-matic vil den stadig have din sidste optagelse liggende, og det den spørger om er, om du vil gå videre med den eller slette den og lave en ny.

    Du kan efter endt optagelse gemme på forskellig vis, og du kan fx dele optagelser ved hjælp af links. Men du kan også lave en gruppe på youtube, som vi kigger på imorgen

    Hvad angår lyden, er det klart bedst at anvende en ekstern mikrofon for at få en god lydkvalitet.

    med hensyn til værktøjer og pegepind, skal jeg vist lige have spørgsmålet igen ;).

    Line

    SvarSlet