Kære alle! Ja, undskyld tavsheden. Jeg er ikke god til det med BLOG. Ved faktisk ikke, hvor dette indlæg havner - men det vil jo vise sig.
Jeg leger med delte dokumenter i engelsk. Vi analyserer sætninger og farvelægger ordklasser på A-niveau!! - Ingen har lært at analysere en sætning,påstår de, men nu er vi igang, og jeg håber, at jeg rammer de mere visuelle kursister ved at lade dem farvelægge sætningsled. Alle skriver i sammen dokument, (og der er mange meninger om, hvad et direkte og indirekte objekt er, kan jeg se!) Det er faktisk lidt smart med farverne, for det er lynhurtigt for læreren at overskue flere svar.
Vi deler også introduktioner + problemformuleringer i fobindelse med essayskrivning. - Eksamensopgavetypen på A-niveau er ny for alle hf-kursister.
Endelig er vi igang med genre-skrivning. Klassen skal skrive en "legend" med en fælles indledning fra mig - inspireret af en historie af E A Poe. Modtagergruppen er børn. Historien skal indtales på Screenomatic (hedder det det?) inden ferien. Det giver mig en mulighed for at rette udtale og kommentere intonation. Hilsen Inger
Du har måske fundet frem til hvor dit indlæg endte, væk er det i hverfald ikke. Og øvelse gør jo som bekendt mester! Det lyder som om du er kommet godt i gang med at anvende delte dokumenter til flere forskellige aktiviteter. Din ide med de indtalte legends lyder spændende. Bliver interessant at høre om dine kursister leger med mediet og gør noget ekstra ud af deres optagelser, når målgruppen nu er børn!
Hej Line! Ja, jeg fandt mit indlæg! - Not easy!! Og din kommentar.Tak for den. Jeg er også spændt på at høre de indlæste legends. De afleveres først efter ferien.
Kære alle!
SvarSletJa, undskyld tavsheden. Jeg er ikke god til det med BLOG. Ved faktisk ikke, hvor dette indlæg havner - men det vil jo vise sig.
Jeg leger med delte dokumenter i engelsk. Vi analyserer sætninger og farvelægger ordklasser på A-niveau!! - Ingen har lært at analysere en sætning,påstår de, men nu er vi igang, og jeg håber, at jeg rammer de mere visuelle kursister ved at lade dem farvelægge sætningsled. Alle skriver i sammen dokument, (og der er mange meninger om, hvad et direkte og indirekte objekt er, kan jeg se!)
Det er faktisk lidt smart med farverne, for det er lynhurtigt for læreren at overskue flere svar.
Vi deler også introduktioner + problemformuleringer i fobindelse med essayskrivning. - Eksamensopgavetypen på A-niveau er ny for alle hf-kursister.
Endelig er vi igang med genre-skrivning. Klassen skal skrive en "legend" med en fælles indledning fra mig - inspireret af en historie af E A Poe. Modtagergruppen er børn. Historien skal indtales på Screenomatic (hedder det det?) inden ferien. Det giver mig en mulighed for at rette udtale og kommentere intonation.
Hilsen Inger
Først en kommentar til René. Det hedder jo bedre sent end aldrig, og det bliver spændende at se, hvad du - og dine kursister - finder på!
SvarSletOg så til Inger.
SvarSletDu har måske fundet frem til hvor dit indlæg endte, væk er det i hverfald ikke. Og øvelse gør jo som bekendt mester!
Det lyder som om du er kommet godt i gang med at anvende delte dokumenter til flere forskellige aktiviteter. Din ide med de indtalte legends lyder spændende. Bliver interessant at høre om dine kursister leger med mediet og gør noget ekstra ud af deres optagelser, når målgruppen nu er børn!
Hej Line!
SletJa, jeg fandt mit indlæg! - Not easy!!
Og din kommentar.Tak for den.
Jeg er også spændt på at høre de indlæste legends. De afleveres først efter ferien.
Ærgerligt vi ikke kan få en smagsprøve på onsdag.
Slet